Till min stora besvikelse!

Så nu ska jag berätta vad som hänt den senaste tiden. jag skulle ha hämtat nyklen i torsdag. men tjejen som skulle lämna den ångrade sig o ville inte lämna ut nyklen till mig fråns på måndag för att tanten som bodde där innan skulle ha ansvart över lägenheten om det skulle hända något. fast att det är jag som såtr på kontraktet från den 1 mars så har jag ingen nycklen och inget ansvar över lägenheten. konstigt? men det va inte så farligt.  det va bara o acceptera. så på måndag hämtas nycklen.

när vi var och tittade på lägenheten  första gången så fick jag o mentor o pappa reda på att där va 24000 kr i fonden, lägenheten va nog inte ve gjord på 15-16 år. jag som älskar inredning o avra lite händig blev helt förtjust. och till min storaförtjusning så fick vi lägenheten. eller min far. i dag står mentor och pappa på lägenheten. i går så pratade jag med tjejen som lämnade in nycklen till la hem för tanten som bodde där innan klarade inte av personliga skäl. tjeje sa att de hade nämt till henne att det dragit in vår fond. alltå fonden  på 24000 kr. jag blir jätte ledsen och besviken. jag ringer upp pappa som gensat får ta kontakt med l-a hem. som han så klart itne klara då.

jag gick bort till morfar som läst igenom kontrakten 1000 gånger o förklarade allt för mig. han lugnade mig med att det nog bara är ett missförstånd.
(min morfar är egentligen gud, så ni vet)
men icke.

pappa ringde mig i morse och sagt att de där finns inge fonder längre. alltså har l-a hem tagit i från hyresgästen (jag o mentor) och lägenheten 24000kr för renovering. varför det itne finns en fond?  för att de ska hel renovera hela huset och när det ska göras ska alla ut där i från. alltså kommer inte få bo kvar. men de vet iten riktigt när de ska gör renoveringen om det blir i höst eller om 2 år. så de tycker alltså att vi ska bo i ett rått hål som det är nu i 2 år. glöm det.

jag o mentor är rasande, de ända orden mentor får ur sig är att de är horor och fittor. tråkig svenska, ja jag vet. löngaktiga och känslolösa är kanske andra bättre passande ord. de säger att vi ska fått hem ett papper där denna informationen ska ha ståt. men vi fick inte hem något papper.

så här ser det ut nu, jag och mentor kommer flytta in på måndag i en fruktansvärd lägenhet som vi är tvungna att bo i tills vi hitar något bättre. jag har redan börjat leta. över allt förutom l-a hem, efter att jag hört så mycket skit om dem o nu vait med om de själv så vägrar jag. jag vill inte ha med sådna människor och göra.

men jag klarar mig som vanligt. mamma peppade mig lite. så jag är redan på fötter igen efter det håda fallet.
Som sagt innan, om du trampar på mina tår så stampar jag tillbaka...

jag hoppas ni förstår min historia och min besvikelse.

ha en bra dag. kram // Maija


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0