Drömmar!

jag är en drömmare, en riktigt drömmare. jag vill överallt o jag vill ha allting. ja drömmare. en sådan som kan ha drömmar för att vilja att de ska uppfyllas. ja jag vet, man behöver en massa pengar o det har inte jag/vi och det har jag aldrig haft heller. det är kanske därför jag är en sådan bra drömmare, som faktiskt ser till att ha ett mål och se avsluta det. Det är nog så våra föräldrar har uppfustarat mig och mina 2 systrar.

utan drömmar kommer vi ingenstans, samtidigt som man får höra att vi har inga pengar. men konstigt nog så har alla mina drömmar slåt i uppfyllelse. o då menar jag vekligen allt, trotts vår tumma plånbok. jag ser inte pengar som ett svar på drömmar.

inte gör pengarna så jag jag får erfarenhet, inte gör pengarna så jag lykas, inte gör pengarna så att jag kommer dit jag ska. Det är ju min dröm som gör det, jag säger inte att pengarna inte spelar något roll, de har en stor del i allt tex: sammhället, men jag är ju bara en del av samhället alltså behöver jag bara en den av kakan. är det pengar? eller dröma?

många har hjälpt mig på vägen, med pengar, engashemang, tillit, styrka, hopp o mycket mer. För det är ju de människorna som gör att jag kan fortsätta drömma och koma någonstans.
för om någon skulle skänka mig pengar, betyder inte det då att pengarna betyder mindre än drömmen, att det skänker pengar för att man visar att man vill att personen i sig ska lykas med sin dröm. för att kankse själv orka drömma, eller för att en dag veta att den dagen du har en dröm så finns folk där för dig med öppet hjärta för att hjälpa dig.

det tror jag på. Det är därför jag drömmer, för att en/i dag kunna hjälpa andra.

Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0