God Gärning !!

jag o tillan befinner oss nere i stan, vi har precis varit och fikat med emil o ina. vi går bort till nordea för att jag ska ge pengar till tillan. när jag står vid banken o tar ut pengar kommer det två killar emot oss, men denändrar rätt som det riktning, det har fått syn på en gammal man med rullater. Kille 1 tar upp huvan över huvudet och stoppar hänfderna i tröjan kille 2 har vit keps på sig.
De börjar gå mot den gamla mannen, tillan säger till mig som inte märkt något av detta än att: titta vi måste göra något, vi börjar gå sakt mot dom för att se om vi hade rätt för oss, vi går fortare och fortare när man ser att killarna bestämt sig för att "överfalla" mannen. Jag cyklar förbi killarna och ifatt mannen o tillan springer.
vi berättar för den gamla mannen vad som hölt på att hända
Tillan vänder sig om ditt killarna står och ser att de gör skära va dig huvudet o den andra sätter två fingrar i munnen o trycker av typ. innan de vänder sig om och går åt andra hållet.

vi följer sedan mannen till city gorss ditt han skulle, han erbjöd oss pengar man tog självklart itne emot dom. så här hade väl alla gjort :)

detta hände på gatan tvärs över teatern mot city gorss hålle, inte alls för mycket folk där.
men jag o tillan är stolta över oss själv.

dock lite små nervösa när vi ska ut i kväll :) men vi litar på L-a folket ;P

ha det bra alla // Maija


Kommentarer
Postat av: Tjogge

Imponerande av er två måste jag säga:) väldigt bra jobbat

2009-11-20 @ 20:42:33
Postat av: Linda

Jätte bra gjort av er. Modiga tjejer! Jätte bra!! <3

2009-11-20 @ 22:03:16
Postat av: faster

Bra jobbat tjejer!Tänk om alla hade haft lika mycket civilkurage som er!Då hade kanske inte vår stad och värld sett ut som den gör!

Kram på er!

Faster

2009-11-21 @ 18:30:25
Postat av: annika rubinska

gillar er insatts stakt :) Hoppas allt ar bra med er ! kramis

2009-12-04 @ 23:13:59
URL: http://rubinskan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oh så bra gjort av er! Det skulle finnas fler som er!!!! Oh blev helt rörd när läste det ! Ni borde få en utmärkelse :)

2010-01-07 @ 09:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0