Något bara maija o thess lykas med!

jag skulle till thess en snabb runda efter jobb, thess bor högt upp o har balkong, hon går ut på balkongen och ska kasta nycklarna på gräsmattan i stället för asfalten denna gången. men tråkigt nog så va där en stor jävla björk i vägen. i där fastnade nycklarna väldigt fint. såg dom gjorde vi inte heller.

från thess balkong kom en sko, sen en till, sen en korg, sen schampo o balsam flaskor, fler skor. inget hjälpte. säker 20 förbigående hjälpte till, men till sist fick vi göra det enkla, ringa brandkåren.  efter att ha pratat med mats, (andreas pappa) två gången i telen så bestämde de sig för komma.

själv trodde jag ju att de skulle komma 2 man med, bilen med stegen. men icke...
det kom 2 bilar med 7 brandmen i :D tackar vi itne nej till, vissa kände man igen o andra äldre hade man aldrig sett för....

så vad krävs för en nyckelknippa på 5 nycklar i en björk, jo: 7 Brandmän :)

nycklarna kom ner o allt slutade väldigt bra. tråkigt nog så är det ju inga fina byxor dom har på sig, men thess mamma carina gilla det, väldigt ;D


efter detta va min tid ute o jag va tvingen o sticka hem...

(mobil bilder, brandbil 1)


(brandbil 2)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0