Diket!

Va på väg till jobb från billeberga till Lödde. jag va på 110. mellan billeberga och saxtorps rundelen ligger det så mycket snö som fygit upp  på vägen. säkert 10-15 cm med bara lös snö som låg påvägen. min hastiheten va mellan 30-50km/h.  Jag hade ingen kontroll på bilen över 50m, bilen fick snurr o snurrade över på andra filen. hann landa nere i diket innan någon bil kom för nära.  så jag hamnade på andra diket nätt o försiktigt gled jag ner. många bilar stannade o fråga om de kunde hjälpa eller de konstatera att de itne kunde göra något för bilen satt för djupt ner i snön.

ringde till jobb o sa vad som hänt, chefen fick chockad o gråtande maija. sen lugnade mig, ringde stoffie som fick ringa till sin bror o hans sambo. sen ringde jag mamma.

stax efter kom linnete (stoffies brors sambo) o hämtade mig. sen fick vi ringa närmsta bonden som de kände, vi hann in genom dörren innan bonden ringde o sa att de va där om 5 min. stoffie hade kört hem från praktiken o körde oss ut. en stor traktor o även svepia? bil körde förbi o hjälpte till, sjukt duktig kille fast han knappt kunde någon svenska. han tog även en bild så hamnar kanske i tidningen om inget annat, haha :P

så tack alla som stannade o fråga om de kunde göra något, o tack linnete som kom o hämta mig o stoffie som körde hem från praktiken för att vara hos mig o stort tack till donden som hjälpte mig upp. tack mamma med så klart :)

hur det är med mig? en liten chock inget mer. bilen kasande ner så fint o inte ens bältet reagerade.?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0