Obehaglit!

jag kommer berätta lite mer om mitt L-a besök men har ingen ork o lust just nu.

Jag va hemma från jobb i tisdags. Va helt död snuvig o riktigt förkylld o nerstämd. Men jag tyckte att det ändå va en bra idé att gå tilljobb i går (onsdag) det första jag fick höra när jag kom va: -vad du låter, vad gör du här? Gå hem! men nej då jag klarade av hela dagen. men igår kväll bestämmde jag mig för att jag behövde nog vara hemma ändå. o det har verkligen behövts. har legat hela dagen. jag är helt slut har sovit då o då medans jag o kamilla (som jag bor nu) har kollat på första säsongen av Glee :) underbart. men nu på kvällen mår jag bättre o jag har fått packat iallafall :)

I natt hände en läskig sak. jag vaknade av att jag inte fick lust. Jag vaknade av att jag vred o vände på huvudet så där som man gör när man inte får luft och att jag drar in så mycket luft genom munnen som jag bara kan. Första tanken att det måste varit för jag är täpt i näsan. Men när jag fått känna efter så va jag inte så täpt så jag inte kunde andas med nästan. det kändes nästan mer som jag bara låtit bli att andas i sömnen, kan man göra det? Jag kommer inte ihåg vad jag drömmt bara att allt va svart.  ja uch o pi, det behöver inte hända igen!


Kommentarer
Postat av: elinore

Hej Maija! Teoretiskt sätt är det omöjligt att bara sluta andas eller glömma bort att andas för att vi har ett andningscentra i hjärnan som hela tiden påminner kroppen om att andas. Men det finns en sjukdom som heter sömnapne. http://www.somnapne.se/?gclid=CJXk4bysqK0CFQKEDgodSH5RnQ där kan du läsa om sömnapne.

2011-12-29 @ 23:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0