Döden hälsar på!

Vid 2 tillfällen har jag vaknat mitt i natten utav att jag gårter. I sömnen. Tror jag!? I Mina drömar så dör folk i från mig. 9 personer på 2 drömmar, och i drömmen så kan jag inte sluta gråta.

I ena drömmen har det varit folk jag precis bara vettat vem dom är och 1 som betytt och som jag bar brytt mig om en gång i tiden. Inte någon jag har kontakt med idag.

I den andra va det christopher som skulle dö. Han va sjuk och för han inte skulle lida så länge så fick han en spruta som skulle göra att han dog tidigare, men han verkade så pigg. Läkarna hade kankse gjort fel. Där satt jag Bredvid sjukbädden o invänta att en människa som såg helt frisk ut skulle dö, för att läkaren hade gett en spruta. Det va bara tårar och oro igenom hela drömmen.

Mamma har sagt en gång att: Det som händer i drömmar är man ofta rädd för att det ska inträffa en själv!
(Som att din klasskamrat misslyckas på ett prov, så är det egentligen du som är rädd för att du inte ska klara provet)

Går jag omkring omedvettet och är rädd för döden? Är jag rädd för att jag är sjuk och inte ska kallara mig?
Om jag frågar mig själv just nu i vaket lägga så är jag inte rädd. Jag tror inte jag är sjuk och jag tror inte jag plötsligt kommer att dö!

Det finns ju saker som är väldigt påfrestande just nu och som jag bara väntar på att det ska bli ett slut på men som bara verkar skjutas upp hela tiden. Jag vill bara ha det avklarat så jag kan gå vidare.

Jag älskar livet och det är inget jag tar för givet och kommer aldrig göra.
Livet är alldeles för bra för det...

// Maija


                                                               Det här är Jack! Döden/bödel


Kommentarer
Postat av: Anonym

2011-01-20 @ 22:07:04
Postat av: Mamma

Gör det ont i själen kan det vara bra att besöka sin mamma :-)Oavsett vilket har jag en stående inbjudan på en fika.

2011-01-20 @ 22:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0