Fortsättning

Då va det dags igen. I Torsdags va jag på gynmottagningen. Kan ju säga att jag har frikort nu :P Äntligen äntligen äntligen fick jag en läkare med lite huvu o vett. Vi gick in o diskuterade allt innan undersökningen. Fick reda på för någon vecka sedan att jag fortfarande har cellförändring via brev, men läkaren jag hade då hade inte sätt något. 

I Tordags gjordes ett nytt cellprov. För att se om det fortfarande är en kraftig cell förädning eller om det är någon ofarlig. Är det en kraftig så måste jag opereras igen annars blir det nog bara täta kontroller.

Denna gången hade jag en 30årig kvinnliga läkaren. Duktig, försiktig förstående. Väldigt bra att förklara och försökte inte sopa något under mattan. Jag fick även reda på att såna här operationer kan man inte göra hur många som helt. Utan så fall får man gå in och tar hela livmoderhalsen. Detta är den ingen som har velat svarat på innan.

Vi får se vad nästa resultat visar.

Det är denna biten man undersöker när man är på gyn.

Inget farlig. Men klart är allt en jobbig o tråkig upplevelse. men väldig nödvändig..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0