01 – Presentera mig själv

 
Jag heter Maija Langvad eller nu ljög jag faktiskt. Mitt så att kalla det riktiga namn är faktiskt Maja. Min mamma o pappa döpte mig till Maja, Lovisa, Erika Langvad efter att min storasyster ville jag skulle heta Maja då hennes favoritbok va "Majas alfabet".Så alltå blev det helt enkelt Maja. (Jag kommer säkert komma tillbaka till varför ett litet men väldigt viktigt I kom in i mitt namn)
 
Jag är 25år gammal och kommer och är uppvuxen i Landskrona. Men sen den 14 Oktober 2011 har jag bott här uppe i underbara Stockholm.Jag behövde komma ifrån Landskrona så jag tog mitt pick o pack och min lilla vovve och förflyttade mig. Ett av de bästa valen jag någon gång gjort tror jag. Efter Malou då. Malou är min lilla en ögda vovve på snart 6år.Hon är mitt hjärta, min ögonsten min lilla pirat.
 
Hur skulle jag då beskriva mig själv.
Jag är envis, sprallig, glad, framåt, pratglad, dyslektiker, social, klantig, spontan, förvirrad, smart, bra, bättre, bäst.
Tänkte först skriva lite egativa saker här med, men jag hoppar det, folk bryr sig så mycket mer om det negativa och man kan alltid hitta så mycket mer negativt om sig själv än positivt. Nej vi ska vara mer positiva och skippa det negativa. Själv klart är vissa av ovanstående ord kanske inga bra egenskaper att ha eller att vara, men jag skulle heller inte kalla dom negativa, utan mer bara: sån är jag helt enkelt.
 
Ett motto jag går efter och har gjort väldigt länge är: Det löser sig, det gör det alltid...
Ord med mening som blivit så viktiga för mig.
 
Och nått jag har märkt om mig själv i sommar är att jag är nog en av det starkaste människorna jag känner.
 
Jätte flumt svar så vi kör det i blankettfor i stället:
 
Namn: Maija (Maja) Langvad
Ålder: 25år (87a)
Föräldrar: Mamma Marie och Pappa Maguns
Syskon: Sofie 28år Elinore 21år
Djur: Malou 6år, Jack Russel Terrier
Favorit färg: Grön
Ögonfärg: Grön
Hårfärg: Blond (host)
Längd: 163,5cm
Skostorlek: 35-36
Bor:Stockholm, inneboende
Cevilstånd: Ogift (singel så att säga)
Bästa kompis; Therese
Favoritmat: Köttbullar potatismos o lingon
Övrigt: Blev skillsmässobarn vi 22års ålder och har där efter fått en liten plast familj. Lars-göran, Joachim och Amanda :)
 
Så jag hoppas ni fått en liten bild ut av vem jag är :)
Ha det nu så jätte bra allihoppa.
Pussinuss

Kommentarer
Postat av: Mamma

Puss :-) <3

2012-08-12 @ 21:28:02
Postat av: Elinore

Stämmer nog ganska bra! :)

2012-08-18 @ 11:38:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0