Pappa...

Jag o mina två systrar satt och pratade lite igår. Vi va på mammas sambos 50-års fest. Jag, sofie, elinore kom in på vår absolut bästa pappa. Vi började prata om minnen vi hade av honom när vi va små. Två saker jag kommer ihåg absolut mest av som sitter så hårt o djupt i hjärtat. Sånt som bara pappa kunde göra.

1. När vi va små och man låg i sängen för att det va dags för att sova så kom man ju allt för ofta på att man ville ha vatten, och inte vatten som helst, nej pappas vatten. Så man hann inte under täcket innan man skrev: -"pappa, vatten" då kom pappa upp för trappan men ett glas vatten, jätte kallt och alltid lite vattendroppar ute på glaset. Det va så gott och efter det kunde man sova hur gott som helt :)

2. Efter vi hade badat när vi va små, så va det ju där med håret. vårt blöta långa o trassliga hår. då Va pappa där med kammen. Han va så försigtig o nogrann. vi satt på trappsteget längst ner o han satt ett trappsteg bakom och tog en liten hårtuss i taget. kramade åt det med handen och sen började reda ut vårt hår. Det blev hur bra som helst och helt smärtfritt

Nostalgi.

Där finns så klart hur mycket som helt o listan kan bli lång. men detta va det jag kom ihåg som gjort så barndummen speciell.

Jag och mina systrar är lyckligt lottade som har haft det så bra som vi haft det...
Vi har världens bästa mamma och pappa! <3


Kommentarer
Postat av: Mamma

Och vi så lyckligt lottade som fick tre så fina,underbara och kloka flickor//

2012-06-18 @ 22:09:20
Postat av: Teez

Påtal om din pappa så har du glömt ditt halsband härhemma så du inte letar ihjäl dig efter det... <3<3<3

2012-06-18 @ 22:48:17
URL: http://threee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0