Vägval...

Min hjärna går i spin...

Tror jag nyss kommit på var problemet ligger. Har en jobbig känsla i kroppen och känner mig allmänt förvirrad o grubblar över små grejer som jag annars inte hade lagt någon energi på. Men idag satte det sig nog på plats. Pratade lite med thess o under tiden så trillade polleten ner. Tack, theläs <3

Jag står nog vid ett stort vägval. En stor jävla bred väg som tagit slut. Vägen går antingen åt höger eller vänster o åt båda håller så finns där vägarbeten.

För någon dag sedan så ville jag bara hem, jag kännde mig färdig här. Hitta ett jobb hemma, sätta mig i en lägenhet i Landskrona o sitta med mina studier som jag precis kommit på att jag vill göra. (så enkelt och så bekvämt)

Men när jag började tänka efter så ställde jag mig frågan: Men vill jag verkligen det... Eller är det så att om jag nu ska bli här uppe (ett tag till i alla fall) så måste jag börja hitta mig ett riktigt hem. Bestäma om jag ska plugga eller om jag ska nöja mig med mitt jobb (som jag älskar) men att hoppa att vara utbilldad med det jag håller på med. (Försöker jag smita från det som jag måset ta tag i!?)

För saken är den. Det ser ut så här. Jag vill börja plugga till förskolelärare (det är inga 100%, men jag trivss med yrket) Men jag vill inte ta studielån eller slö plugga i 3½år. Jag vill kunna jobba ca 50-75% samtidigt som jag plugga. Klarar jag ha diseplinen på mig här uppe att plugga o jobba samtidigt. o kommer jag kunna överleva... Varit ska jag ta vägen, vart ska jag bo!?

Har jag bara sett Landskrona som att smita från det jag måset ta tag i här uppe. Som att fixa mig ett hem och inse att livet här fungerar ungefär som det samma där hemma. Det går upp och ner... Försöker jag bara ta den bekväma vägen? Det blir en enklare väg att välja Landskrona, men blir det den bästa för mig? Hade jag kunnat plugga på egen hand? Är det bekräftelsen jag saknar från L-a som gör att jag har funderingar på att flytta hem igen? 

Smiter jag från Stockholm så som jag smet från Landskrona om jag väljer att lämna detta. Känner jag mig verkligen klar med Stockholm. Frågorna är så otroligt många... Men en sak vet jag i alla fall. Det va helt rätt att lämna Landskrona i alla fall...!

Vill jag tillbaka, klarar jag det eller klarar jag mig ändå?

Hjälp!!!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Du sätter fingret mitt i prick på problemet. Att rymma är alltid att skjuta upp det som måste tas tag i.Så länge du inte bombsäkert vet vad du vill bli, hoppa inte in i något. Sök ...så möjligheten finns men beslut behöver du inte ta förrän du har något definitivt att ta ett beslut om. Som jag så ofta säger " slumpen är ingen tllfällighet" det som är meningen kommer till dig. Det viktigaste är att du kastar upp de bollar i luften som intresserar dig. Sen trillar den ner som är DIN. Men öppna möjligheter till ALLT som kan vara intresse för dig. Och tro på dig själv och DINA förmågor. / Älskar dig min fina tös

2012-03-24 @ 09:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0