6-7 Oktober

Herregud va det går undan här. shit pomfritt...
 
Lördag:
Som sagt jag gick o la mig vid 23 i fredag för att i Lördags så skulle jag upp vid 06.45 för vid 07.15 kom Anders från KKIS o hämtade mig och körde mig till isbanan. De är så snälla o hämtar mig o kör mig, helt sjukt. de bor inte ens i närheten av mig. Men de underlättar nått otroligt för mig, ca 40-60 minuter om jag ska vara exakt :P Så 8-10 tränade jag tjejerna i team åkning. Det är så fruktansvärt kul o givande. Jag ska även se till att skaffa mig spotify nu så vi kan ha all musik på ett o samma ställe. Så vid 11 tiden va jag hemma igen somnade om en liten stund. såå skönt. Pratade en bra stund med mamma i telefon o sen fick för mig att ta en lång promenad på kungsholmen i 1½ timme. Vilket inte va jätte smart för idag har jag sån träningsvärk i vänstra benet (hade visat tjejerna tidigare på dagen hur man gjorde baklängessläpp på isen, inte bra att göra det ovältrnad kan jag berätta för er som inte vet) och det resulterar i att min vänstra knä vill böja sig hela tiden. jätte konstig difekt. men det knäet är ju inte helt hundra heller. HATAR att ha träningsvärk i benen, värsta stället som finns...
 
Så mellan 3-6 va jag iväg på promenad, o sen han jag inte ens komma innan för dörren här hemma då sambon sa: -Men perfekt, det är mat. så fick mig hemlagad mat. så gott! Efter det kastade jag mig framför tven kollade på "bridesmaid" har sett den innan, men vet inte vad det va med mig för satt o små fnittrade igenom hela filmen... vid 00 släkte jag lampan o sa godnatt...
 
 
Söndag:
Ännu en tidig morgon. vid 7.30 hämtade en av åkarna upp mig så va det dags för tävling. Singel. o jag skulle vara med som stöttande tränare, hoppas jag fick godkänt, tihi. vid 11 begav jag mig hemåt igen. tog mig hem kollektivt så vid 12 va jag hemma igen. kastade mig i soffan, åt lite nudelsoppa o somnade en snabbis för att sen 13.15 bli upphämtad av nästa åkare o åka till samma ishall för att stötta henne. (inte ishallen där vi åker i vanligafall) vid 16.30 va prisutdelningen klar o det va dags att snabbt bege sig till KKIS ishall för att själv ställa sig på skridskorna för att vara inhoppare som tränare för Konståkningstjejern. kom till isbanan 17.29 och träningen började 17.30. Så det va snabba ryck. 2 timmar senare så blev jag ännu en gång hemkörd. Så skönt o så underbart snällt av dom. Nu ligger jag här i sängen, för inte nog att jag varit igång från 7-20 så har jag nog leget inne med smygfeber så har knaprat piller o vitaminer hela dagen.
 
Så nu ligger jag här, ny badad o ner bäddad för att förhoppningsvis sova bort min lilla "sjuka" har inte tid o absolut inte råd att vara sjuk just nu... får lyssna på kroppen en annan dag.
 
Det har verkligen inte varit en lugn stund denna helgen, vilket jag älskar. Vet att det finns vissa där ute som vill påstå sig veta att jag inte alls är sån som har denna energin o är inte alls så här egentligen. men tror mer min familj känner igen denna Maija än den konstant trötta Maija. Nu ser jag att felet inte suttit hos mig. I´m back! 
 
Nej nu måset jag verkligen sova.
Hoppas er helg har varit lika händelserik som min varit.
puss o hej lever pastej

Kommentarer
Postat av: Mamma

Kul att den riktiga MAja är tillbaka :-) Välkommen <3 // Kram från mamma

2012-10-08 @ 21:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0