Att vara fet i en smal kropp...

ja en dag som denna. Jag börjar får nog. Så idag va det till och med så att mattanten på jobb [Som jag för övrigt har en väldigt bra relation med] sa att jag va tvungen att sluta äta godis. Mycket (Läs: bara) för allt mitt utslag (finnar) i huvudet. Jag kan gå och inbilla mig att det kan ha med hormoner, B12 brist, rubningar, stress eller nått annat skit. Men innan jag ens börjar tänka på det så ska jag faktiskt tänkta på min kost. för nu börjar det gå över styr. i ca en 2månaders tid nu har jag ätit godis exakt varje jävla dag. o då får man inte glöma alla mina koppar varm oboy, mitt vita bröd, färdiga köttbullar o pulver mos.
 
Det jag ska vara väldigt taksam över är att så som jag ser ut nu. Är så jag ser ut när jag är så kallat "tjock". Som ni ser bilderna nedan, så är ju itne det fallet. O vem skulle inte vilja se ut så o ändå kunna äta vad man vill. Men en tjockis är vad jag är, inte utseende messigt utan inombords. Så här ser jag ut när jag är tjock. härlig förmåga va. att någon annan äter dåligt en vecka o gått upp 5 kg medans jag blir mer åt det "normala" hållet. när jag äter så fruktansvärt dåligt. (Härliget att kunna få skryta om nått här i livet)
 
Måset ju också säga att brevid ligger en ½l cola, ett uppätet choklad o marabo snöre (jordgubbs smak) Hur dum i huvudet får jag lov att vara. Jag ska leva med min kropp hela mitt liv. Hur kan jag låta mig göra så här mot mig själv. Jag ska inte säga att jag är något extra trött, mer kinkig o allt det där andra man blir av att va runt godis o dåliga vanor. jag har kanske inte riktigt kommit ditt än.
 
Men när jag va 10-12år gammal så gick det en reklam på TV. Det va kellog´s cornflakes reklam. Det va en gravid kvinna som sa att hon åt cornflages varje dag innan hon gick ut på powerwalks runda. hon hade en  vit öppen skjorta o env it tröja under. kommer ni ihåg? O då där i soffan så lovade jag faktiskt mig själv att aldrig bli o göra så här o att när jag blev gravid så skulle jag va o göra exakt samma sak. Inte för att detta har nått med att va gravid o göra. Mer bara att jag sviker ett av mina egna löften... JAg lova mig själv att va sund!
 
Så idag va det rätt lugnt på jobb så jag satt mig faktiskt ner och kolla upp ett nummer till en dietist. Nu får kräsna Maija faktiskt växa upp o ta tag i det.
 
Jag vill inte ha en fet själ...
Jag vill va sund, vältränad o fin fri.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0