Drömtydning

Igår natt eller egentligen va det på morgonen precis innan jag skulle gå upp. Men i allafall så drömde jag om havet. Intt bara just så där lite snabbut utan precis allt om Havet.
 
Jag simma, åkte båt, Hoppade i, såg o kände. När jag vaknade och sen läste om lite vad allt betyde så blev jag så otroligt glad. Kanske tramsigt, men sant :)
 
-Jag drömde att jag o min familj åkte båt, en motorbå. Pappa körde, vi åkte i en slags kanal men han vågade aldrig riktigt åka ut ur kanalen. Jag blev mer o mer frustrerad o ville bara han skulle våga. Där va för mycket ivägen, folk som badade, andra båtar o massa annat, han va rädd att han skulle köra på grund eller skada båten. Men efter många om o men, äntlige, tillslut så klarade han det. Vi kom ur kanalen...
 
-Jag o Alexander (familjen Kjäll va mer eller mindre med i hela drömen från o till) satt på en brygga mitt ute i vattnet, en sån där gammal brygga, små pelare som sticker ner i vattnet o med endast två plannkor att gå på. Jag tror att jag inte riktigt ville hoppa i men till sist så. hoppa i o simade runder. det va inte alls så kallt som jag trott det skulle vara.
 
- Jag kommer ihåg att jag får rätt som det för mig att hoppa från en hamn jag va vid. jag stod en bra bitt ifrån vattnet och där jag stod såg det ut till att vara 2-4 meter ner i havet. Så jag tar sats o när jag tar avstampet för att hoppa så ser jag att det säkert är 12-16 meter ner o jätte nära kanten, jag kommer ihåg att jag tänker: -oj vad nära o långt ner, detta kommer inte gå bra. och Jo men det klarar jag... Det va en riktigt obehaglig känsla att ta klivet ut o märka hur långt jag skulle falla innan jag skulle nå vattnet. i drömmen kan jag inte komma ihåg själva dyket men jag kommer ihåg att det gick bra :)
 
Så, som sagt mycket vatten drömmar, iallafall fallen så va vattnet stilla o klart så som ett svenskt vatten är. om det va grunt så såg man botten om det va djupt så va vattnet mörk blått...
 
 får du tur.
Simma: Om du simmar i din dröm får du tur.
Båt: En dröm om att du åker båt på klara stilla vatten är ett gott tecken. Det förebådar lycka, framgång och tur. Men om båten kantrar betyder det motsatsen. Båten kan också symbolisera din själkänsla, destu större båt - desto bättre självkänsla.
Hoppa: Om du hoppar i en dröm ska du tolka det som att du klarar alla hinder och svårigheter bara du lägger manken till och kämpar.
Havet: Drömmar om ett lugnt, blått och vindsträckt hav symboliserar frid, glädje och möjlighet att förverkliga sina inersta drömmar.
 
Hoppas det är så som drömtydningen säger. Hade varit så underbart.
Låt det få vara min tur nu...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0