05 - Vad är kärlek?

Jag har verkligen hållt mig för att svara på denna. Eller jag vet inte riktigt om jag har svaret.
 
Men just idag så stavas min kärlek - M A L O U
Fast jag inte bor o lever med min underbaring så är hon min stor kärlek.
 
Annars vad är kärlek.
Familj, vänner, Skridskor. jobb.
Ja allt jag brinner för är väl på nått sätt kärlek.
 
Hur man skulle förklara det i ord.
Jag vet tyvärr inte. Jag har  tyvärr inget bra svar o jag har tänkt o tänkt o tänkt.
 
så klart jag vet att det är något som händer i kroppen när du träffar just den där rätta människan som det bara känns så bra med. Det uppstår en kemi en emellan o det kallas kärlek. Allt är så enkelt, känns så bra, man mår så bra o inget i världen kan vara dåligt just när du är med just den där speciell personen.
Kärlek måset vara ömsesidigt och på lika villkor, annars är det inte bra, inte riktig kärlek?
 
Kärlek i det långa loppet är väl mer trygghet. samhörighet. lugn. glädje. sorg. ilska. två. tillit. ställa upp. finnas där. lyssna. första. ge stöd. tålamod
 
Älska mig som mest när jag förtjänar det som minst. finns det ett talesätt som säger. Om man kan det så tror jag man har kärlek till en annan människa om det så är en vän, bekant, pojkvän, flickvän, syster, bror, mor, far.
 
Väldigt flumigt svar till en väldgit flum fråga. (nu utgick jag ifrån mycket hur det är människa till människa, men som sagt kärlek kan du ha till mycket så som sport, djur, land, musik, hobby. ja allt om du frågar mig)
 
Kärlek vet man vad det är och hur det känns när det rätt som det bara finns där.
Det är nått väldigt fint och viktigt. <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0