Förändring!

Som ni vet eller kankse märkt så har jag försvunnit från Facebook.
 
Jag har sovit så otroligt dåligt inatt och har tänkt väldigt mycket, jag hade allt så bra igår vad jag skulle berätta för er så ni vet och förstår. Men som ni vet så försvinner allt sånt under natten. Men jag får göra ett försök nu...
 
Igår vid 22.00 fick jag nog. Jag meddelade då på Facebook att jag kommer ta bort min Fb en timme senare. sagt o gjort. Vid 23.40 hittade jag äntligen knappen för att stänga ner fb.poff, så va den ner lagt. o än har inget sug kommit till mig att jag ens velat kolla min fb. Varför?
 
Jo för snart ett år sedan så bestämde jag väldigt snabbt att jag måset komma ifrån, jag behöver förändring jag behöver förändras. Så jag flyttade upp till Stockholm. Nu snart ett år senare, vaknar jag upp igen och märker att jag inte förändrats ett skit, inte ens försökt förändras. Jag har bara haft mer eller mindre två olika liv, ett nytt liv här uppe och mitt vanliga liv nere i L-a. I Landskrona fungerar mitt liv precis likadant som innan och jag strular o klabbar till det lika mycket som vanligt, o det är ju inte vad jag ville.Jag har ju trotts allt flyttat för att få ett avstånd ett annat perspektiv på det.
 
Så igår efter en veckas visit nere i Landskrona vaknade jag till. VA FAN HÅLLER JAG PÅ MED. Jag vet inte om det är för att jag har verkligen hunnit träffa alla vännerna/familjen denna rundan och fått höra allas åsikt o denna gången gick det in. Jag har fortfarande samma sjuka beteende som innan. Nästan så det är ett självförstörande beteende. Jag ska inte gå in djupare på hur just jag är. Men ibland känns det som att jag är så rädd för att lyckas o få va stabbil i mig själv så jag går in i den här speciella värld. Jag vill ju inte va där annars hade jag ju inte lämnat Landskrona...
 
Den senaste tiden har jag haft ett sådant tryck över bröstet (från o till) men igår efter jag bestämt mig o tryckte på knappen för att ta bort fb så försvann det. poff botta! Jag kan även säga att jag inte alls går att nå. för jag har även byttat mobil nummer ett tag.
 
Alla tror att jag inte mår bra o att något har hänt. Jag mår bra, väldigt bra o det är inget speceillt som hänt mer än att jag kommit på mig själv. Så jag vill just nu en framtid över inte ha kontakt med omvärlden...
 
Så jag har tagit några beslut:
- jag kommer inte komma hem från tidigast November.
- Jag kommer inte tänke för en minut vart jag vill bo. Jag bor i Stockholm.
- Jag kommer vara nykter hela Oktober.
- Jag kommer inte feströka på hela Oktober. (ja waw suprise, precis som ni inte vist. Ja jag feströker, Har o kommer alltid bara hålla det till feströka)
- Jag kommer inte söka några jobb.
- Jag kommer inte acceptera andras tjat om att flytta eller söka jobb o komma hem.
 
Just nu är mitt liv i Stockholm, och jag älskar det ju här. Så jag vill att ni inte nämner över huvudtaget frågan om att komma hem. Jag är hemma! Jag valde snart för ett år sedan att flytta hit, jag vill hitta anledningen till det.
 
Så nu vill o hoppas jag verkligen att ni förstår.Jag mår bra coh jag vill att ni slutar att vara orolig över mig. Jag har inte tatt operationen särskillt hårt o jag känner inte jag förlorat något. Från sekunden jag hörde vad som va fel hade jag bara tänkt: Jag är sjuk. o det sjuka måste bort. inget annat. Så nu vill jag lägga det bakom mig. Jag vill inte att ni är oroliga förstår ni...
 
Nu ska jag göra allt det där jag skulle gjort för ett år sedan, vad det är vet jag inte än!
 
Ha det så bra// Maija

Kommentarer
Postat av: Milla

Jag tror absolut du kommer hitta det du söker, även om det kanske tar lite tid att hitta dit:)
Jag tittar in lite då och då på bloggen, så får jag se om jag får följa ditt liv i Stockholm:D
Ha det jättebra Maija! Det är du värd:)

2012-09-18 @ 00:38:34
URL: http://millahelen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0