Turistat i Storstan!

Måset ju bara visa o berätta. Pytte va ju här uppe för någon vecka (Fredag- Måndag) sedan och lämnade lilla Malou som tyvärr fick åka ner lika fort igen. Så jag o pytte hade en riktig turist helg. Så här kommer en massa turist bilder....
 
En riktigt regnig dag. Jag o pytter väntar på bussen på väg in till centrum...
 
Vi åt världens största macka/bulle/bauget på ett mysigt café i gammlastan..
Hade lätt klarat mig på den hela dagen...
 
Gammal stan, en känd trappa, vet dock inte varför ;P
 
snygge pytte med den kända trappan som vet inte vet varför ;P
 
"-ååå, ta bild på mig här", "här finns ju verkligen nått för alla"
Pytte blir helt facinerad över denna prydnadsaffärs butiken.
Kankse inte riktigt vår stil på inredning!
 
Pytte är så söt, hon tänker verkligen på alla,
Hon ville inte riktigt fotat vid han (som va en hon) för att tänkt om han itne ville det...
Tur att jag inte är lika försiktig :P Utanför slottet...
 
Nått annat pytte blev väldigt fascinerad över va att folk låser fast sin "kärlek"
vid broar. Dock tycker jag detta är ett väldigt lamt ställe att låsa fast den vid.
Vid slottet... Finns bättre o finare ställen liksom :)
 
På kvällen (Lördag) gjorde vi oss klara för utgång. Först gick vi förbi min arbetskamrat som även jobbat som vakt på helgerna o fick oss vars en drink, sen mötte vi upp josefin o hennes vänner för en drink på "farfras" nånting för att sen vinka av dom o gå vidare då vi skakade rumpan inne på Götakällare... Niccceee!
 
 
Rulltrappan på väg ner till tunnelbanan. mo Götakällare...
Grr, vov, Mjau
 
En av de sista låtarna som spelas inne på göta...
Vi hölt oss på dansgolvet där det spelades slager/svenskt o bara sånna låtar alla kan sjunga med till. härligt!
 
Uppe i Globen SkyView. Kunde till och med pecka ut för elinore åt vilket håll jag bodde, väldigt stolt över mig själv. Framsteg. Fast vet inte ritkgit om det va värt de där 130Kkronorna...
 
Pytte på Sergels torg. Bild man bara måset ha ju :P
 
Å sista bilden, pytte på storagågatan utanför Åhlens...
 
Så som ni ser, otroligt mycket turist bilder, finns väl inga roligare bilder än sånna. Men jag hade en helt otroligt fantastiskt helg med min lilla syster o hoppas hon fick en liten uppfattning av underbara Stockholm... MmmMMMMm, min stad <3

Kommentarer
Postat av: Pytte

hahah :D aa vad roligt. Du har verkligen fått med en bild på varje tillfälle. :D

2012-09-29 @ 13:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0